Sidebar
Menu
Baptist Church in Kawasaki  Our Blog

アクティビティーの紹介、信仰のお話、教会スタッフのおたより
* 私たち教会のFacebookページもご覧ください。

Clay Group Retreat クレイのリトリート

(Scroll down for English)

川崎から近場でイージーアクセス、自然豊かな場所はいろいろありますが、私たちにとっては「山中湖」がいろんな意味でベストな場所です。

今回、田園グレースチャペルの小グループ「クレイ」(社会人対象)のメンバーで、山中シャレーで2泊3日のキャンプに行ってきました。残念ながら全メンバーが参加できたわけではありませんでしたが、参加したメンバーはこのキャンプを通し、お互いをさらに知ることができ、良い交わりの時が与えられました。そして、山中湖と山中シャレーの自然を満喫し、神様の創造のすばらしさに感動し、癒しの時を過ごしました。

前日、台風の直撃を受けたばかりで、木曜の夕方出発した時には、またもや雨、雨、雨…。山中湖に着いてみると、湖の水面は道路すれすれまで上がっていて、遊歩道はところどころ水に浸っていました。また、キャンプ場内でも台風に落とされた枝がたくさんあって、スタッフの方々は片付けにおわれていました。最高のお天気!とはいきませんでしたが、そんなことでキャンプの楽しみがなくなるわけではありません。木曜の夜、キャンプ場のそれぞれのキャビンに荷物を運んで落ち着いた後は、みんなで映画を楽しみました。金曜の午前中はあいにくの雨でしたが、それもお昼までには上がったので、それぞれにゆっくり寝ていたり、湖畔を散歩したり、コーヒーを楽しんだりした後、自転車で近くのデニーズに行ってランチ。午後からは花の都公園で季節の花々に癒され、その後は温泉へ。夕食は楽しいバーベキュー!夕食後は、山中湖トーチベアラーズの棚沢先生がおいでくださり、「社会人クリスチャンとして生きる」というテーマで、ディスカッションをしながら、みことばによって、この社会で、それぞれ置かれた場所で、柔軟に生きる恵みについて語ってくださいました。

土曜の朝もゆっくり過ごし、10時よりケビン先生のディボーション・タイム。その後片付けをして、「また来たいね!」と名残り惜しみつつ山中シャレーを出発。お昼は御殿場の丘にある風車のレストランで、ちょっと贅沢なランチと御殿場の風景を楽しみました。

山中湖から見える富士山を眺めるのがとても楽しみだったのですが、残念ながら今回はあつい雲におおわれていて、富士山を見ることができませんでした。でもたくさんの笑いと感動、そして豊かな祝福に満ちたキャンプでした。次回のイベントが楽しみです。お祈りくださった皆さん、ありがとうございました。そして今回参加できなかったメンバーも、この次はみんな一緒に、主にある楽しい時を過ごせますように!

One of the best areas in the Kanto area, in our opinion, is Yamanakako near the base of Mount Fuji. One of Denen's small groups, Clay, spent two nights and three days in the area for a fun fall retreat together. Not all of our small group members were able to attend, but those that did had a chance to learn more about each other, about God, and were able to relax and spend some time in His creation.

We drove down through some leftover drizzle the day after typhoon 15 made a direct hit on Kanto. The lake water had overflowed its banks and many trees were down. That didn't stop us for enjoying the crisp fall weather. Thursday night we watched a funny movie together. Friday  after walking, cycling and lunch, we visited the local flower park (above photo), and then the local onsen. We BBQed up a great feast afterwards. For our evening meeting, Pastor Tanazawa came as a guest speaker to share about the essence of Christianity, and God's wisdom for living and working in our places of employment.

After spending another leisurely morning in Yamanakako, having devotions together, we drove to a windmill on the hillside of Gotemba, a great spot for lunch. The photo below shows us in front of Mount Fuji (if it wasn't hidden by clouds). The view of the valley was breathtaking.

God gave us a lot of laughs and little blessings during our time together. We're already looking forward to our next retreat together. Why don't you join us, too?
Denen Blog
    ⇒ これより過去のポストを見る...