Sidebar
Menu
Baptist Church in Kawasaki  Our Blog

アクティビティーの紹介、信仰のお話、教会スタッフのおたより
* 私たち教会のFacebookページもご覧ください。

Save Your Fork フォークを手元に残して

(Scroll down for English)

ある高齢の女性が、病気で余命わずかだという診断を受けました。彼女はそれを受け止め、自分のお葬式の段取りを始めました。牧師と、式のプログラムについて相談していた時、彼女はちょっと変わったリクエストをしたそうです。彼女は言いました。「お官の中に、私の遺体を納める時、私の右手にフォークを持たせるようにしてください。」

それを聞いた牧師は、どういう意味なのかわかりませんでした。すると彼女は、説明を続けました。「私が子どもの頃、お客さんが来てみんなでごちそうを食べた時、最後に必ず誰かがこう言いました。『もっと良いものが、これからやって来る!だからフォークはかたづけないで、手元においておきなさい。』その時の意味は、『食事は終わったけど、これからまだデザートが来るよ。』ということでした。そしてその通り、チョコレートケーキやバニラ・プディング、またアップルパイなど、おいしいデザートが出てきました。病気のことがわかって、私の人生ももう終わりだなと思った時、このことを思い出したんです。『私にとって最高のものは、まだこれからくる。』ということです。私は今、死を待っています。でもこの地上のすべてが終わった時、もっとすばらしいもの、最高のものが私の為に準備されています。だから、右手にフォークを持つことによって、残る家族や友達に、私はこの地上の命を終え、神様が準備してくださっている最高のものを受け取る用意ができている、ということを知らせたいのです。そしてお葬式のメッセージの中で、牧師であるあなたから、集まったみんなに『フォークを手元に残しておきなさい。最高に良いものが、これから来るのだから。』と話してほしいのです。」

この女性は、天国について本当によく理解していました。私達も、もっと理解を深めていくべきです。結婚式の披露宴や、何かのパーティーで、ごちそうを前にフォークを取る時、天国で、小羊の婚礼のパーティーに出る時のことを想像する機会としてみてください。もし神様が、私達にこの世で生きるだけの命、またこの世を生きる為の赦しと力だけを与えておられるなら、この世のことだけ考えていれば十分です。でも神様はあなたに、天国の約束を与えてくださっています。だから、天国についてもっと考えていきましょう。そして天国についてもっと語っていきましょう。天国を約束してくださる神様に感謝して生きましょう。

第2コリント4:18「私達は、見えるものにではなく、見えないものにこそ目を留めます。見えるものは一時的であり、見えないものはいつまでも続くからです。」

An elderly lady was diagnosed with a terminal illness. She began making arrangements for her own funeral. While planning with her pastor, she made an unusual request. She said, “After they place my body in the casket, I want them to put a fork in my right hand.” The pastor was puzzled. She explained, “Since I was a child, whenever we ate a big fancy meal with guests, someone would always say at the end: ‘The best is yet to come. Save your forks.’ I knew that meant that a delicious dessert would be brought out. There would be layered chocolate cake, or vanilla puddings, or juicy apple pies. After I thought everything was done, the best was ready for me. Now I am a dying old lady. But when people see me at my funeral with that fork in my hand, I want them to know that I was ready for the best that God has waiting for me. And I want you to tell them, ‘Save your fork. The best is yet to come.’”

The woman understood heaven. We should, too. What if every time you pick up a fork at a wedding reception you were to stop and think of heaven, and the wedding banquet to come there. Try it. If God only gave us life, forgiveness and strength to live in this world, that would be enough. But God has promised heaven to you, too. Let’s think about it. Let’s talk about it. Let’s thank him for it.

“So we fix our eyes not on what is seen, but on what is unseen. For what is seen is temporary, but what is unseen is eternal.” 2 Corinthians 4:18

Denen Blog
    ⇒ これより過去のポストを見る...